Conan PR anunță, pentru Klarna, rețeaua globală de plăți și destinația de cumpărături bazată pe inteligență artificială, rezultatele din prima jumătate a anului 2023. Acestea includ o lună profitabilă în al doilea trimestru, înainte de obiectivul stabilit, aliniindu-se cu strategia axată atât pe rentabilitate, cât și pe creștere. Comunicatul complet privind câștigurile a fost pus la dispoziție pe pagina dedicată relației cu investitorii.
Sebastian Siemiatkowski, CEO al Klarna, declară: „Sunt extrem de mândru că am revenit la cifre pozitive, cu o lună profitabilă în T2 2023, mult înainte de ținta pe care am stabilit-o pentru anul acesta. Rezultatele de astăzi combat concepțiile eronate legate de modelul de afaceri al Klarna, demonstrând că acesta este extrem de agil și sustenabil, în timp ce susține o bază numeroasă de consumatori să ia decizii financiare sigure. Au existat voci care au susținut că Klarna se va confrunta cu dificultăți în climatul macroeconomic dur, cu rate ale dobânzilor ridicate dar, după ce am condus compania prin criza financiară din 2008, știam că avem un model de afaceri puternic și rezistent pentru a ne ajuta. În ciuda mediului volatil, am făcut exact ceea ce ne-am propus."
Revenirea la rentabilitate, cu mult înainte de termenul stabilit
Klarna a demonstrat de nenumărate ori că abordarea sa de a subvenționa împrumuturi pe termen scurt pentru consumatori responsabili, cu o abordare orientată către client și finanțată de comercianți, funcționează. Performanța pierderii de credit s-a îmbunătățit cu -41% față de anul precedent, aducând rata globală de pierdere a creditului la 0,39% pentru prima jumătate a anului. Acest lucru s-a întâmplat odată cu creșterea veniturilor din vânzări, cu GMV continuând să depășească comerțul electronic, crescând cu 14% față de anul anterior în T2 2023, în timp ce comerțul electronic global a rămas constant, la 0%.*
Veniturile au crescut cu 17% față de anul precedent, la 5.5 miliarde de coroane suedeze, iar veniturile pentru comercianți au crescut cu 23% în aceeași perioadă, pe măsură ce Klarna a semnat noi parteneriate cu branduri precum Airbnb, Boden, Deichmann, Selfridges, Juventus, AC Milan și Uniqlo.
Citește toate detaliile în comunicatul de presă publicat pe start-up.ro.
Comments